Tuesday, March 13, 2012

Apricot Seed (B 17)


Pernah dengar tentang B 17 tak? Kernels aprikot merupakan kumpulan Nut dan seed (kekacang dan bijirin ). Tidak ada bezanya dengan kumpulan kekacang dan bijirin yang lain. Apa yang membezakannya adalah kandungan khasiat didalamnya yang sangat luar biasa, terutama Bitter Apricot. Dalam bahasa nutrient, Biji Apricot ini di sebut mengandungi Amigdalin, yang juga dikenali sebagai vitamin B17. B17 ini dapat membantu membunuh sel- sel kanser dalam badan kita, Hasilnya dapat membebaskan diri kita dari serangan penyakit ganas ini (kanser) yang merupakan pembunuh senyap. 
Pengalaman memula aku makan apricot seed ni, rasanya pahit dan meruap. Rasanya macam kekacang tapi pahit namun khasiat yang terkandung didalamnya sangat banyak.  Sekarang ini merupakan rutin harian makanan tambahan yang aku ambil.


Diantara khasiat yang terdapat dalam Apricot Seed B17
1. Mencegah dan merawat pelbagai jenis penyakit kanser seperti; Leukimia, kanser payudara, Kanser Serviks, Kanser Otak, Kanser Hati, Kanser Tulang, Kanser Lympoma, Kanser Uterus, Kanser Perut, Kanser Prostat, Kanser Ovari, Kanser Colon, Kanser Paru-paru, Kanser Usus, Kanser kulit dan lain-lain lagi.
2. Mampu merawat penyakit kronik yang lain seperti penyakit Kencing Manis, Jantung, Darah Tinggi, Gout, Parkinson & Asma.

3. Mengurangkan berat badan, tekanan darah tinggi & Kolestrol dalam darah.
4. Mengimbangkan kandungan gula dalam darah.
5. Meningkatkan kesihatan mental & memori.
6. Membersihkan arteri.
7. Mengurangkan masalah sakit sendi.
8. Membantu masalah buasir.
9. Berfungsi sebagai tonic dan antioksidan yang dapat menyingkirkan toksin dalam badan.
10. Membantu mempercepatkan proses penyembuhan luka.
11. Menyelesaikan masalah haid tidak teratur dan keputihan.
12. Mampu merawat masalah kulit seperti terdedah kepada sinaran Uv, gatal-gatal & alahan.
13. Menyelesaikan masalah jerawat dan resdung.
14. Menghaluskan kulit.
15. Anti penuaan.

Oleh itu cadangan memakan 7 - 15 Biji Aprikot setiap hari insyaallah seumur hidup anda terpelihara dari terkena penyakit kanser. Ini merupakan berita baik bagi mereka yang tercari-cari alternatif penjagaan diri