Saturday, March 13, 2010

Ketandusan idea.....


Sudah lama aku tidak berkarya....kesibukan rutin harian kadang membuatkan aku terlalu penat. Kerja dalam suasana dan bidang yang baru memang sangat mencabar. Terlalu banyak yang harus dipelajari dan diketahui....bidang akaun dan bidang IT....2 bidang yang sangat berbeza....kadang rasa nak give up jer...tapi bila mengenangkan untuk menjadi manusia yang hebat kita harus banyak belajar dan diajar....aku kuatkan semangat walau kadang hati dah tak tahan. Sejak aku sibuk dengan bidang tugas ku yang baru, aku juga sudah jarang menulis......sedangkan menulis adalah sesuatu aktiviti yang amat aku sukai...kerana dengan menulis aku dapat melahirkan apa yang aku rasakan dan apa yang aku fikirkan. Selalu juga aku bertekad untuk kembali aktif menulis seperti dulu namun tiap kali aku cuba untuk menumpukan perhatian pada penulisan....sering perkara lain yang datang singgah difikiran membuatkan aku kehilangan kata-kata untuk aku lahirkan dalam bentuk penulisan....
Mungkin aku harus lebih banyak memberi ruang pada diri ku sendiri....menulis dan merangkaikan kata-kata dalam bentuk puisi, sajak ataupun cerpen...dulu aku bercita-cita untuk menghasilkan sebuah novel....kalau pun bukan untuk tatapan ramai....tapi untuk koleksi peribadi...

Insyallah..aku akan kembali menulis.....semoga aku akan dapat banyak idea untuk aku paparkan dalam bentuk tulisan....