Thursday, August 5, 2010

Tanpa Keberanian Mimpi Tak Akan Jadi Kenyataan....

05/08/2010 ~ Alhamdulillah akhirnya aku dapat menyempurnakan tugas yang telah diamanahkan padaku. Menjadi MC pada Majlis Perhimpunan Bulan Jabatan ku memang satu tugas yang sangat-sangat mencabar. Kerisauan sering melanda....bagaimana kalau aku tak dapat menyampaikan dengan baik....bagaimana kalau orang tak dapat memahami apa yang cuba aku sampaikan....bagaimana kalau aku jem di hadapan mata beratus-ratus orang....semua ini menganggu fikiran namun aku ini tergolong dalam golongan manusia yang "keras hati" dan selalu yakin pada kebolehan diri sendiri. Aku yakin bila aku berusaha aku akan berjaya dan bila aku tak mencuba...aku akan menyesal.....Berkat doa dan keyakinan ku aku dapat mengharungi kebimbangan yang singgah di dalam hati.
Bila semua telah selesai, satu rasa lapang didalam jiwa. Bersyukur kerana Tuhan mempermudahkan urusanku dan sekali lagi aku berterima kasih pada mu Ya Allah...!! Bila rakan setugas mengucapkan tahniah.....aku gembira kerana telah dapat menyumbang bakti buat Sektor ku. Mungkin di mata orang lain, sumbangan ku ini sangat sedikit....tapi bagi aku...aku akan terus berusaha untuk meningkatkan prestasi diri. Bukan mudah untuk meniti anak-anak tangga menuju kejayaan...hanya kesungguhan dan keberanian akan menjadikan IMPIAN ITU SATU KENYATAAN....
Terima Kasih Ya Allah......  

Kemeriahan Majlis Perhimpunan Bulanan
Bertugas sebagai 
Pengacara Majlis bersama 
kawan sepejabat