Tuesday, October 19, 2010

Aku ingin jadi diri sendiri....

Hari nih aku nak kongsi satu isu.....

tapi isu apa ek.....

jap nak fikir.....

ermmm......

apa ek.....

oh yer..

.

*******

******

*****

****

***

**

*


Tentang menjadi diri sendiri....

Aku selalu perhatikan zaman sekarang nih ramai yang berminat nak jadi orang lain
dari jadi diri sendiri....
Bangga bila dapat meniru cara dan gaya orang lain...

Tapi bagi aku ler kan.....
Kenapa perlu menjadi 'orang lain', hanya kerana nak memuaskan hati orang....?
Kenapa perlu jadi 'orang lain' , hanya untuk memudahkan segala urusan..? 
Kenapa perlu jadi 'orang lain,' sampai kita bergolok bergadai membeli di luar kemampuan...???

Bagi aku ler kan..lebih baik jadi diri sendiri.
Lebih jujur dan tidak menyusahkan di kemudian hari.
Jujur dengan diri supaya orang boleh terima kita sejujurnya bukan kerana 'orang lain' yang kita cuba tiru!

Buat yang terbaik dan termampu.
Hasilnya lebih baik daripada usaha kita untuk menjadi 'orang lain' yang lebih banyak berpura-pura dari realitinya!!!!


Aku adalah aku.....ngeee,,,,,