Sunday, November 21, 2010

Hujung Minggu Yang Kelabu

Minggu nih minggu yang paling boring....semua yang diplan tak menjadi.  Ahhhh...agaknya ada hikmah di sebalik semua ini.  Memula plan hari Sabtu nak g main bowling kebetulan besday Iezah.  Tak jadi gak coz sume kawan-kawan yang nak di ajak main bowling sume ada program masing-masing.  Yer laa kan nak buat macamana.  Pas tu plan kedua nak buat foto shoot kat Taman 1000 Bunga tapi ada plak yang request buat kat Zoo (bergembira di situ) ada juga bagi cadangan g Theme Park...main air...splash..splash...pon tak jadi jugak.....Tak per....jangan sedey-sedey.....it is not the end of the world.....masih banyak hari lagi....

Sepatutnya hari nih aku ada appointment nak buat beauty treatment dari hujung kaki hingga ke hujung rambut (jangan jeles tau...ngeeee)....tapi malangnya tak jadi gak coz kawan yang sama-sama nak wat treatment tapi dia nak buat treatment untuk rambut wokey...demam pulak...siannya...so terpaksa ler postpone lain minggu....

So untuk memenuhkan masa yang sangat banyak terluang di hujung minggu nih.....tadi aku g ler Jaya Jusco...beli barang dapur untuk penuhkan peti ice kat umah aku untuk bekalan seminggu....dan aku pun singgah ke kedai buku Popular,  memula tu nak gak beli buku Novel tapi tetiba hati tertarik untuk membeli 2 buah buku nih....

buku yang aku beli tadi

Ada juga kebaikan bila menghabiskan masa di hujung minggu dengan membaca.....tak ler rasa boring atau sunyi....at least ada ilmu yang dapat kita kutip untuk kita kongsikan.

Kadang terlintas difikiran nak menulis Novel...tapi sejak draf Novel yang aku buat hampir 70% siap....hilang dalam PC aku gara-gara anak aku main game online dan hardisk kena attack virus.....rasa nak jer mengamuk tapi nak buat macamana....benda da nak jadi...sejak kejadian itu aku da tak izinkan anak-anak aku sentuh pc atau lap top yang mengandungi kerja-kerja aku.  

Nak memulakan balik mengarang dan menyusun ayat-ayat dan sinopsis cerita,  rasanya da tak mampu lagi....tak tahu ler nanti bila tiba-tiba mood rajin aku datang.  Menulis nih memerlukan suasana dan mood yang tenang.  Draf-draf kasar da aku sediakan cuma untuk mencanaikan menjadikan satu situasi berdasarkan gambaran penulisan masih belum dapat diwujudkan.  I think i have to polish back my writting skill & my mood.....harap-harap satu hari kelak mood itu akan datang dan akan lahirnya karya yang aku nanti-nantikan selama ini....Insyallah....