Monday, March 21, 2011

Kenapa pilih Indon..???

Kawan-kawan selalu bertanya kenapa suka sangat dengar lagu Indon....???  Dalam handphone, dalam pc, dalam laptop, ringtone handphone, call me tone....semua lagu Indon...!!!  Ermmm....soalan yang sangat menarik....kenapa aku suka dengar lagu Indon...well.....aku suka dengar lagu Indon kerana lirik dan melodi lagu-lagu Indon memang best dan suara mereka juga enak banget d dengar...hehehe.  Lirik lagunya puitis, mampu menyentuh hati dan iramanya pula membuai perasaan....aku juga meminati cara sebutan mereka yang sangat jelas dan terang.  Bila aku meminati lagu-lagu dari Indon tak bermakna aku tak suka lagu dari Malaysia....ada banyak juga lagu dari Malaysia yang aku minat.  Cuma aku lebih dekat dengan lagu-lagu dari Indon mungkin kerana sejak aku d bangku sekolah rendah, aku sering mendengar lagu-lagu dari negara seberang itu.  Masa d sekolah menengah juga aku sering menonton cerita-cerita Indonesia.  Novel-novel cinta dari Indon juga aku minati.  Sehinggakan sudah sebati dengan jiwaku.  Lebih banyak tahu tentang lagu dan judul-judul lagu Indon yang sedap d dengar.   Kawan-kawan d ofis juga suka mendengarkan lagu-lagu indon yang selalu aku mainkan d pc ku . Kadang sampai ada yang perli aku suruh pindah ke Indon saja....hehehehe....bisa aja kalo ada yang sudi....bisa d atur......hehehe  :-)